Review: Suits

Soms weet je even niet zo goed waarover je moet gaan schrijven. En toen bedacht ik me dat ik eigenlijk nog nooit een review heb geschreven over een van mijn favoriete series. Dus tijd voor een review van Suits!

Wat mij betreft is dit met stip de beste advocatenserie die er is. Nu ben ik normaal gesproken niet zo fan van advocatenseries. Ally McBeal, The Good Wife etc allemaal niet aan mij besteed, maar voor Suits maak ik graag een uitzondering. Het is namelijk geen standaard advocatenserie. Alles is net even iets anders. Het draait in de serie niet om de zaken, maar om de personen in de firma. Wat maakt het nu echt zo goed? Ik leg het je graag uit.

Allereerst van plaats 1 t/m 3 Harvey Specter. Die man is briljant en wordt fantastisch neergezet door Gabriel Macht. Hij heeft ook nog eens de tofste secretaresse ever! Ik ben echt ongelofelijk fan van Donna en de manier waarop zij omgaat met Harvey. Het is duidelijk dat die twee elkaar door en door kennen en aan een woord genoeg hebben.

Ook niet geheel onbelangrijk het verhaal. Het begint met Mike Ross die een niet geheel legaal pakketje moet bezorgen in een sjeik hotel. Tegelijkertijd houdt Harvey Specter daar een sollicitatieronde. Mike wordt ontdekt door de politie en probeert weg te komen en rent per ongeluk de sollicitatie in. Wonder boven wonder maakt hij indruk op Harvey (die niet snel onder de indruk is) en zo begint deze bijzondere samenwerking, die niet geheel legaal is. Maar ja na zo’n sollicitatie kun je hem moeilijk wegsturen.

De samenwerking tussen de twee gaat zo goed dat het natuurlijk alleen maar fout kan gaan. Louis Litt een van de partners van de firma is behoorlijk jaloers en probeert altijd iets te vinden. Hij is uiteraard ook niet de enige. Dan is er nog het kleine feitje dat Mike verliefd wordt op Rachel en eigenlijk niet tegen haar wil liegen. Dit alles maakt de serie alleen maar boeiender. Je ziet ze zelden in de rechtszaal, want daar is Harvey veel te goed voor. Schikken voordat het zover komt, dat is zijn manier.

Naast Harvey, Mike en Louis zijn het vooral de vrouwen die de serie goed maken. Donna de fantastische assistente, Rachel die zelf graag advocaat wil worden en de vrouw die de hele zaak in handen heeft Jessica. Stuk voor stuk sterke vrouwen die hun mannetje staan. Ik vind het altijd prettig als een serie goede vrouwelijke karakters heeft die niet onder doen voor de mannen en dat is hier zeker het geval. Verder is de kleding van de dames in de serie is trouwens jaloersmakend goed. Echt elke aflevering denk ik wel: Wauw mag ik dat setje niet hebben? Als ik hen was stal ik bij het leven van die set, want damn die outfits zijn mooi!

En natuurlijk heeft Rachel (oftewel Meghan Markle) in het echte leven prins Harry aan de haak geslagen! Geen slechte promotie voor je serie lijkt me zo 😉

Bron afb.1, afb.2